Verkkomainonta
Internet on mediana osoittautunut mainosalalle kuitenkin yllättävän vaikeaksi välineeksi. Vanhat mainonnan periaatteet, jotka lainattiin lähinnä perinteisistä medioista, eivät toimineetkaan verkossa. Tästä lienee räikeimpänä osoituksena ns. banneri-mainosten saavuttama suosio verkkomainonnan muotona vuosituhannen vaihteen "hulluina vuosina" ja niiden sittemmin kokema inflaatio.
Verkkomarkkinoinnin tehokkain väline eli sähköposti on kärsinyt roskapostin aiheuttamasta negatiivisesta mielikuvasta sähköpostimainontaa kohtaan. Yritykset ovat hyvin varovaisia (ja syystäkin) sähköpostin käytössä markkinoinnin välineenä. Sähköposti olisi kuitenkin ylivoimainen väline asiakassuhdemarkkinoinnissa, jos siihen vain panostettaisiin riittävästi. Se palvelisi samalla sekä markkinoijan että asiakkaan tarpeita ja etuja.
Asiakkaan tarpeiden todellinen tunteminen ja riittävän tehokas mainonnan kohdentaminen ovat tässäkin asiassa ne avaintekijät, joiden avulla opt-in -sähköpostimainonta muutetaan roskapostista arvopostiksi.
Kommentit
Lähetä kommentti